Nordbeans - káva a cestování na severu

16.05.2022

Z ochozu na Ještědu vyhlížím první sluneční paprsky a prohlížím si ještě spící Liberec - město, kde řádil Spiderman, jezdila úzkorozchodná tramvaj a pár kroků od vlakového nádraží je to nejlepší, za čím do Liberce jezdím.

Libereckou pražírnu Nordbeans znám spoustu let, mám rád jejich severský styl pražení, který dává vyniknout šťavnatým a ovocným chutím, které u filtrované kávy vyhledávám a po loňském otevření okresů jsem konečně navštívil nové srdce pražírny - DOK.

Je tady kavárna, pražírna, pekárna, cukrárna, školící centrum a všude voní káva.

Prostor DOKu mě nadchnul a během první návštěvy jsem chtěl zkusit úplně všechno - filtrovanou kávu, skořicového šneka, cappuccino, jídlo z lokálních surovin, espresso tonic.

Odvezl jsem si několik balení kávy a ještě ten den se vrátil pro nášup :-)

Cestou do Liberce jsem udělal zastávku v Tanvaldu a vydal se na Špičák. Z parkoviště v Horním Tanvaldu jsem po modré došel k nové rozhledně Špička. Kovová rozhledna, která zespodu vypadá jako zrcadlo ve tvaru kapky je přístupná po žebřících a stálo hodně jednání s úřady a památkáři rozhlednu na tomto místě vůbec postavit. 

Další kroky vedou na vrchol 810 m vysokého Špičáku s kamennou rozhlednou, která byla zavřená (covid), skiareálem, traily a vyhlídkou na okolí a skvělým místem na polední kávu.

Další výlet z Libereckého nádraží je na středověký hrad a renesanční zámek Frýdlant. Půlhodinová cesta vlakem na zastávku Frýdlant v Čechách rychle uteče, stejně tak i cesta do kopce k hradu z poloviny 13. století. Návštěvu Frýdlantu doporučuji spojit s exkurzí v nedalekém pivovaru, obnoveného v roce 2014, s ochutnávkou piva Albrecht a posezením ve stylové zámecké restauraci.

V nabídce od Nordbeans si vybere každý - vzácné microloty, výběrovou kávu od farmářů, které pražírna pravidelně navštěvuje, zrnka upražená na espresso, filtr, cenově dostupnější Sweet city coffee, Nový Standard, kávu do kanceláří, na cesty i na doma - vyzkoušejte můj recept na domácí Cold Brew:

Cold Brew Sao Silvestre

100 g hrubě namleté kávy 

1 l filtrované vody

Hrubě namletou kávu zalijeme studenou vodou a necháme do druhého dne v uzavřené sklenici ve sklepě či v ledničce. Další den kávu přefiltrujeme a podáváme vychlazenou. Používám ovocné a kyselejší kávy a příprava za studena dostane ze zrnek výrazné chutě. Ideální je také spojení s tonikem.

Porovnání neporovnatelného: Tradiční Standard a Nový Standard

porovnání kávy ze sámošky a výběrovky od české pražírny. Zamyšlení nad kávou a kávovou kulturou dříve a dnes ve starším článku na blogu.

všechnu kávu na fotkách a všechna místa jsem vypil/navštívil osobně a spoustu informací jsem čerpal ze stránek, blogu a eshopu pražírny Nordbeans: https://www.nordbeans.cz/eshop/nordbeans/

© 2022 s JACKEM na kafe. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky